Falownikowy Napęd Samochodowy FNS

Zapytaj o produkt 

 

Typoszereg Falownikowych Napędów Samochodowych (FNS) przeznaczony jest do zastosowania w samochodach elektrycznych: osobowych (FNS-60) i ciężarowych (FNS-70). Może być także zastosowany jako napęd do łodzi i statków z opcją sterowania bezczujnikowego silnikiem synchronicznym PMSM, a także innych pojazdów i maszyn. FNS może pracować z silnikami PMSM trójfazowymi jak i sześciofazowymi. Możliwe jest  wykonanie specjalnej wersji laboratoryjnej dla jednostek badawczo-rozwojowych.

 

OPIS

Falownik (nazywany także inwerterem) stanowi jeden z głównych elementów układu napędowego pojazdu elektrycznego. Jego zadaniem jest zasilanie i odpowiednie sterowanie pracą silnika elektrycznego, tak aby uzyskać zadany moment i prędkość jednostki napędowej. Falownik przekształca energię elektryczną pomiędzy obwodem prądu stałego (po stronie baterii akumulatorów trakcyjnych), a obwodem prądu przemiennego (po stronie silnika elektrycznego) i steruje pracą silnika elektrycznego: start / stop, obroty do przodu / do tyłu, dobór i sterowanie prędkością, modyfikacja lub ograniczenie momentu obrotowego.

Opracowany przez TWERD ENERGO-PLUS typoszereg Falownikowych Napędów Samochodowych FNS charakteryzuje się m.in. zaawansowanym algorytmem sterowania i kompaktową obudową. Przeznaczony jest do zasilania i sterowania pracą silników synchronicznych z magnesami trwałymi PMSM (ang. Permanent Magnet Synchronous Motor) oraz silników bezszczotkowych prądu stałego BLDC (ang. Brushless DC). Silniki te znajdują szerokie zastosowanie w napędach pojazdów osobowych, ciężarowych, autobusów, jednostek pływających, a także innych pojazdów i maszyn.

 

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

  • Zakres mocy:
    • FNS-60: 43 kW, 75 kW i 100 kW
    • FNS-70: 150 kW, 200 kW
  • Napięcie baterii:
    • 300÷400 V DC dla falownika 43 kW
    • 500÷650 V DC dla falowników 75 kW i 100 kW
    • 500÷750 V DC dla falowników 150 kW i 200 kW
  • Prąd znamionowy:
    • 100 A dla falownika 43 kW i 75 kW
    • 150 A dla falownika 100 kW
    • 300 A dla falownika 150 kW
    • 400 A dla falownika 200 kW
  • Wykonanie trójfazowe i sześciofazowe
    Napęd sześciofazowy zapewnia mniejsze tętnienia momentu i mniejsze gabaryty w porównaniu z napędami trójfazowymi tej samej mocy. Umożliwia także pracę na pojedynczej gwieździe w przypadku awarii na jednej z gałęzi tranzystorowej (praca awaryjna)
  • Sterowanie:
    • wektorowe Field-oriented control (FOC) z MTPA (Maximum torque per ampere)
    • liniowe U/f
  • Częstotliwość kluczowania: 6 kHz ÷ 12 kHz
  • Napięcie obwodów sterujących: 12 VDC
  • Czujnik położenia: enkoder z protokołem SSI, enkoder inkrementalny w standardzie RS422, resolwer, czujniki Halla.
  • Wejścia cyfrowe: 4 ogólnego zastosowania i 1 wejście szybkie
  • Wyjścia cyfrowe: 2 ogólnego zastosowania i 1 specjalne
  • Wejścia analogowe: 1
  • Komunikacja:
    • CANOpen: CAN 2.0b 125 kbit/s
    • Modbus RS-485
  • Złącza: HVBI Amphenol Pcd
  • Zabezpieczenia: nadprądowe, nad/pod-napięciowe, temperaturowe falownika i podłączonego silnika
  • Chłodzenie: mieszanina 50% wody i 50% glikolu
  • IP 67

  

pdf Karta katalogowa 

pdf Produkt roku 2020 - Napędy i Sterowanie 6/2021 

 

Masz pytania?

Skontaktuj się już teraz!

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.